Memory Lane

Jag tog en promenad i Degerfors ikväll.
Här delar jag med mig lite av mitt Degerfors.



Det är förmodligen bara i Degerfors man kan få med 3 pizzerior på
samma bild. Pizza är dynggött.



Här kunde man köpa godis på svarta marknaden när jag var liten.



Här var fritidset Gula Villan. Gick man där var man automatiskt lite
coolare än alla andra. De hade även unga fritidsfröknar. Jag gick på
Lergöken, med Barbro o IngMarie som fröknar.
Hur coolt? Ocoolt.



Här ryktades det om att det bodde en galen gubbe som hade huggit
ihjäl sin fru med yxa o grävt ner henne på gården. Bakgrundsinfo;
någon hade hört det. Såklart.



Här hade vi våran första klassfest i mellanstadiet.


Ja, jag kommer från landet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0