Födelsedag?

Ja, idag är det min födelsedag. För 29 år sen föddes jag alltså. 29 år? Herregud.

Jag är ett vant sommar-födelsedagsbarn, dvs att alla är bortresta på semester när jag fyller år.
Inga kalas på dagis eller fritids, ingen egen födelsedagsuppvaktning i skolan. Alltid ett kollektivt grattis till alla "sommarbarn" när skolan började i augusti. Detta håller i sig, även i år.
Mitt crew är splittrat o bortrest. Men det gör inget.
Jag tycker inte att ett år närmre 30 är något att fria ändå.
Men jag firade såklart med sötisarna på jobbet.
O fick en present av finaste Görel.

Sms-rekordet är dock satt idag. Flest sms av unika avsändare. En himla underbar aktivitet i telefonen.
Började redan strax efter 12-slaget i natt. Sms o samtal om vartannat hela dagen.
O nya grattis på Fejjan varje gång jag har loggat in.
Jag blir alldeles varm i hjärtat av all omtanke.

Ett litet plus med att fylla 29 är att jag nu kan vara riktigt slemmig o smör-citera The National, om rätt person dyker upp. Världens finaste textrader.

You know I dreamed about you
for twenty-nine years before I saw you
You know I dreamed about you
I missed you for twenty-nine years


Nu ligger jag o käkar födelsedags-isglass i bara mässingen, sjukt nöjd över ett grymt secondhand-fynd.
En klänning för 30 kr. Det var väl den gamla nuckan värd i alla fall?
Grattis till mig!




Spotify här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0