19.00



"I got out of bed today, staring at a ghost."

Mycket passande mening, o en mycket bra låt.
Jag var så galet trött imorse när jag steg upp. O den ständiga bristen på sol hjälper ju kappast till o gör att man ser levande ut på morgonen... Men några koppar kaffe senare var jag pigg. Jag var hos mina favoriter idag, mina Essinge-älsklingar. Var samma drag där som vanligt. O idag var det 50-tals tema. Fotografering för bilder till egna "filmisar", Elvis ekade mellan väggarna, höfter svängdes o veteranbilar målades på löpande band. Världens skönaste ungar, helt klart.

Sen gick jag för att handla lite kvällsmat. Det var extrapris på rotfrukter, 50 öre/kilot eller något liknande. Människor var som galna. Crazy-eyes, vassa armbågar, påsar prasslade frenetiskt överallt, knuffar o en allmänt aggressiv stämning. Folk öste ner rotfrukter i sprängfyllda påsar, o köpte kilovis av alla möjliga sorter. Jag fick känslan av att alla visste något jag inte visste. Att jag missat att det är ett världskrig på gång, o att alla hamstrade så mycket mat de bara kunde för att kunna överleva i sina skyddsrum. Det var rotfrukts-hets! Jag, som annars brukar vara ganska lättpåverkad av andras köphets, köpte inte en enda rotfrukt. Däremot köpte jag semlor. Inte för att jag var sugen, utan för att dom var billiga. Den gamla fällan. Som tur är får jag besök av mr. S, o kommer med största sannolikhet tvångsmata honom med semlor.

Fröken-kaffe hela dagen. Jag får vara glad om jag kan somna inom 2 dygn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0