Gråtlåt no.1

Jag är ett stort fan av gråtlåtar. Jag har en lång lista.
Jag såg ett avsnitt av 'Alla älskar Raymond' som handlade om just detta. Raymond kom på sin fru med att sitta o gråta i smyg, o han trodde att hon var djupt olycklig o att skilsmässan väntade. Men sedan kom det fram att hon bara hade lyssnat på sin gråtlåt, för att få gråta lite, ventilera. Det har ju inget med att vara djupt olycklig att göra.
Jag antar att det kanske inte funkar för alla människor. Men för mig funkar det väldigt bra. Jag tycker att det är skönt att gråta lite. Lite, alltså. O utan att vara olycklig/förkrossad/uppgiven. All annan gråt är skit.
Men när jag känner att jag vill gråta sådär lite lagom mycket, funkar alltid Hajen's (Jaw Lesson's) Scapegoat.
Den är så brutalt vacker. Den går rakt in i hjärtat o vrider om. Tårarna kommer som ett brev på posten.
Perfekt!





Nu ska jag sova, för imorgon ska jag vara världens roligaste Johanna.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0