Nysa, nyser, nös, nysit?

Varför bli man alltid sjuk, när man verkligen, verkligen inte vill bli det? Jag har inte varit sjuk på flera månader. MEN igår, när båda mina systrar hade kommit på plats, började det... 1. Jag nös, o nös o nös. Vi gick på bio o såg Shutter Island, en mycket bra film, rekommenderas!
Men när den var över hade jag i princip snytit upp en hel pappersnäsduksförpackning. 2. Snoret var här. Sen åkte vi hem drack te, käkade goda lyxmackor, kollade tv o hade det allmänt mysigt. Jag försökte ignorera alla symptom.
Men nu när jag vaknade... 3. Vageln är här, med tillhörande svullet ögonlock o lazy-eye. 4. Total-täppt Rudolf-näsa. 5. Blyhjälm på huvudet.

Alltså;
1. Nysningar
2. Snor
3. Vagel
4. Total-täppt Rudolf-näsa.
5. Blyhjälm.

Nice! Jag är, o ser, precis så sjuk ut som jag låter.
Men inget kan stoppa mig nu. Mina systrar ska shoppa kläder, jag ska shoppa nässpray o Alvedon. Mina systrar ska sminka sig snyggt, jag ska försöka sminka bort mongoögat. Mina systrar ska dricka vin o ha trevligt, jag ska dricka vin för att få bort sjuk-känslan, o ha trevligt, såklart.
Det kommer att bli bra. Jag känner det. Jag kanske bara inbillar mig saker.
Man vet ingenting längre efter att ha sett Shutter Island. Se den.

To be continued...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0