Hmm...

Jag kan inte bestämma mig. Skaffa tv, eller inte? När jag är ensam kan jag känna mig ännu mer ensam utan tv...vill ha ljud o röster. Musik är fantastiskt, men det är inte samma sak som tv-ljud. Radio skulle kanske kunna funka. Jag märker ju att jag gör väldigt mycket saker som jag inte brukar göra på kvällarna annars. Jag pysslar. Grejar. O igår märkte jag vilken tydlig uppmärksamhets-tjuv tvn faktiskt är. Mr. S o jag lyssnade på låtar vi aldrig skulle lyssnat på annars, pratade om saker vi aldrig skulle ha pratat om, om tv skulle ha varit på igår. Om tvn skulle ha stått påslagen hade båda två emellanåt suttit helt tysta o osociala. Det kan ju vara skönt det med, men igår kändes det fint att inte ha någon tv.

Att jag sedan sov som en kratta inatt är ju en annan historia. O det har ju ingenting med tvn att göra, utan det var nog snarare på grund av mitt ständiga fröken-kaffe igår, plus en hel del coca-cola igårkväll. Jag har haft ett uppehåll i mitt cola-drickande ett tag, började misstänka att det var en stor bidragande del till mina sömnproblem. O inatt fick jag det svart på vitt. När klockan ringde imorse kändes det som att jag inte sovit en blund. Det hade jag ju såklart gjort, men mina drömmar var så nära verkligheten hela tiden, så jag vet inte vad som var dröm eller verklighet. Jag drömde att jag låg i sängen o skulle sova. Jättekonstigt. O jättejobbigt.
Men jag fixade frukost, o efter att vi hade kastat morötter till/på kaninerna från balkongen, kände jag mig oförskämt pigg o glad. O nu blir det träning, yay!

Om jag inte haft tv förra veckan hade jag missat den här fina coverlåten med Anna Järvinen.
Vilken tur jag hade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0