Spontan-mys

Precis efter att mitt träningspass hade slutat idag ringde en väldigt fin, och för dagen väldigt förtvivlad, vän. Det hade varit inbrott i en bil o en väska, som innehöll ett par nycklar samt räkningar med adress till hennes lägenhet, hade blivit stulen. Hon ringde ju då självklart till sin stora, starka o modiga kompis Johanna. Jag följde självklart med henne hem för att skrämma bort alla eventuella tjuvar, knarkare o psykfall. Men det var ingen där, så vi kedjade in oss i lägenheten o käkade Polly, drack te o kollade film hela dagen, ända tills hennes hyresvärd kom med nytt lås, o jag kunde lämna henne i tryggt förvar. Spontan-mysdag, toppen!

Igår skrev jag en lapp. En svensk arg-lapp. Någon tvättade nämligen över min tvättid. Inget kan göra mig så arg som saker som sker i tvättstugan. Trasiga torktumlare, ludd, misskötta tvättider, klumpigt tvättmedel i facken. You name it. O igår blev jag på-hejad av en tant när jag stod där nere o väntade o kokade. "Skriv en lapp!! Gör det!" Så för att kunna ha en trevlig o avslappnad kväll tog jag pennan o skrev; "Nu missade jag min tvättid. Passa gärna tiden nästa gång, tack."

Idag när jag kom ner o skulle boka om, satt den här lappen på min plupp.



Från att ha velat strypa människan, ville jag nu bara kramas. Människor är bra fina ibland.

Kommentarer
Postat av: teje

<3

2010-02-10 @ 21:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0