Ain't got no shoes...

Inga franska drömmar. Jag är djupt besviken. Jag hoppades verkligen på en dröm om Paris, ur mitt romantiska perspektiv. Drömmar är ju som verkligheten, fast i en light-version. På gott o ont. Men inatt skulle det vara på gott. Men i stället drömde jag att jag var på flykt från något, här i tråkiga Sverige. Det var som en Beck-film. En ovanligt dålig Beck-film. Jag fick packa väskor, gömma mig i garderober, ta bakvägar, smida planer med polisen...
Häromnatten drömde jag att jag vaknade upp, smått skräckslagen, hos Erik Grönwall. Erik Grönwall!? Vad håller min hjärna på med? Jag gick i alla fall, av misstag, därifrån med hans täcke (?), glömde min mobil, hittade honom gråtandes på en brygga. Jag hittade på snälla saker att säga, han blev glad, o vi gick tillbaks så jag fick min mobil. Vad gör man inte för sin mobil?

Idag ska jag o mr. S leta skor, båda behöver nya. Mina älsklingsskor läcker. Vill egentligen inte ha några nya, vill ha mina gamla. Men det här äckliga vädret gör det ohållbart...
Jag vet hur jag vill att de nya ska se ut, o då vet jag även att det är smått omöjligt att hitta dom. Men jag får göra ett ärligt försök innan jag lägger ner, o låter mina tår leva i fukt resten av våren.

Ain't got no shoes utan hål, men i got life, goddamnit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0