Världens längsta dag

Det var sjukt snöigt, men ändå mysigt på Skansen. Vi gick in i varenda liten bod. Det luktade äckligt överallt, men jag tittade på allt. Även det som inte intresserar mig ett skit,  som t ex gamla sadlar och apotek.
Alla handlade julklappar o var nöjda. Vi dansade till o med till julsånger.
Även om det mer handlade om överlevnad än nöje. Det var svinkallt.

Efter det åkte jag ut till Kista Galleria för mer julklapps-shopping. Jag vägrade vara utomhus en sekund till.
Jag ringde mamma, säkert 10 gånger. Mitt batteri tog slut i telefonen, o jag var helt utan mentalt julklappsstöd. I ren panik o svettkoma handlade jag de flesta julklapparna.

Jag köpte med mig thaimat hem, o skrek av lättnad när jag släpade mig innanför dörren.
Jag överlevde. Success.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0