Sen?

Sen; sedan, är ett utav de värsta orden, enligt mig.
Det kan ju betyda precis vad som helst?

För mig är sen inom en ganska snar framtid. Men det är ju bara för mig.
För andra kan ju detta betyda precis hur lång, eller kort, tid som helst. All framtid är ju sen?
Som exempel; "Vi hörs sen!"

Imorgon? Nästa vecka? Om 3 månader? 2 år?
Ja, det är ju tydligen väldigt individuellt.

Sen har börjat störa mig mer o mer. Dels för att jag använder det alldeles för ofta, o skiter i min egen innebörd av ordet. Jag får inget gjort. O dels för att jag är värdelös på att inse att andra inte har samma tankar omkring innebörden. Jag tror alltid att sen är inom en snar framtid. Jag förväxlar sen med snart.
Men sen är sen. Alltså, när helst den som använder ordet vill/orkar/kan.


Ja. Svammel.
Jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0