Ignorance is bliss

Det var tur att ingen tog mig på orden imorse när jag låg på soffan o bad om att någon skulle avsluta mitt lidande. För nu har det börjat ordna upp sig igen. En kebabpizza senare.

Jag vaknade upp med orden 'ignorance is bliss' ringandes i huvudet.
Jag vet verkligen inte vart det kommer ifrån, men jag antar att mitt huvud jobbar precis hur det vill.
Minns o glömmer helt valfritt. Men 'ignorance is bliss' känns i alla fall väldigt aktuellt.

Det blir sådär för mig. Att jag har vissa ord eller fraser ringandes i huvudet vissa dagar.
Det kan till exempel vara; Järpenge (min granne), get on that pig and hold on tight (inga frågor på den, tack) eller hoitoaine (balsam på finska). O bland tänker jag så mycket på ord att jag helt tappar vad det står för, eller om det ens finns ett ord som heter så. Smör till exempel. Men...vart skulle jag komma med det här?
Ingenstans förmodligen. Jag lägger ner.

När vi hämtade pizzorna idag såg jag förresten en väldigt skrämmande grej.
De hade lagt bort tavlan på Ralf Edström, för att ge plats åt tavlor på Fredrik Reinfelt när han besökte pizzerian. Fredrik Reinfelt?! O så var det två autografer från några moderat-pajsare. Ehh, autografer?!
En legitim fråga är ju; vad gjorde Reinfelt på pizzerian över huvudtaget?

Pizzerian heter ju till o med RALFS Pizzeria. Jävla svikare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0