Christian Kjellvander

Ikväll ska jag på Christian Kjellvander! Ännu en underbar gratisspelning i dessa svarta julklappstider.
Tack gulle-Anders! Jag har lyssnat på Kjellvander i många många år, o har en hel del minnen till hans musik.
Bland annat har jag ett stark minne till låten Deliverance. Jag var i Lillehammer o hälsade på personen jag tyckte var finast i hela världen just då. Vi åkte i hans skruttiga bil, lyssnade på den låten, såg ut över en liten sjö, o norska snöfyllda fjälltoppar. Det var vitt, vitt, vitt, o kallt kallt kallt. Men jag var alldeles varm inuti.
Dessvärre var detta ingen lycklig kärlekshistoria. Jag var så liten. O så förnekande.
Men det finns fina minnen, o dom är jag glad för.

Så jag är peppad inför kvällen. Kommer bli superbra.
Jag kan inte sluta lyssna, o yla med i mina egna stämmor.
Får väl yla klart här hemma, så jag inte pajar spelningen ikväll.




Spotify här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0