Söööööndag

Ja, idag är det söndag. Ända ut i fingerspetsarna.
Jag har försökt vara effektiv, men det slutar alltid med motsatsen när jag gör sådana försök.
Jag har pluggat samtidigt som jag har försökt städat. Jag har duschat samtidigt som jag borstat tänder. Diskat samtidigt som jag lagat mat. Klätt på mig medans jag ätit. Försökt shoppa julklappar medans jag memorerat skolböcker. Men nu sitter jag här, o inget är ordentligt gjort. 
Det är en obetydlig skillnad i röran här hemma, jag har lika mycket disk som innan jag började diska, jag ser ut som en crazy cat-lady, o jag köpte alldeles för lite julklappar. O jag har massor av plugg kvar.
Det enda som gick någorlunda bra är väl duschen o tandborstningen.
Men den kombinationen är ju en välbeprövad klassiker.

Imorgon ska jag jobba. Imorgon är det luciafirande. Då kommer alla barns mammor, pappor, syskon, mormor, morfar, farmor, farfar, moster, faster, morbror, farbror, gammelmormor, gammelmorfar, gammelfarmor, gammelfarfar, kusiner. You name it.
Och två av personalen är sjuka.
Vad har jag gett mig in på?

Jag hade ju bara tänk gå dit, lyssna på skönsången, sörpla i mig lite glögg, äta en lussebulle o vinka 'bye bye'.
Det blir inte alltid som man tänkt sig. Iallafall inte om man är i en personlig ekonomisk kris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0