Matematik

Jag har en återkommande dröm.
Eller nej, jag har massor av återkommande drömmar, men just denna drömde jag inatt.
Jag drömmer att det kommer fram att jag inte har ett fullständigt gymnasiebetyg, på grund av att jag fullkomligt skitit i matematiken. Inte gjort några uppgifter, o missat alla prov. O att det kommer fram nu.
O att jag måste komplettera det. NU. Ingen tid för att plugga in. Det ska göras nu.
Jag får fullständig panik, ångest o ont i magen.

Nog för att jag räknat en jäkla massa på sista tiden. Men det är mest enkel plus o minus.
Jag räknar ner dagar. Jag räknar sidor i böcker. Jag räknar kvarstående pluggtid innan skrivning. Jag räknar bort endel personer. O jag räknar in andra. Jag räknar julklappar jag inte köpt.
Jag räknar på vad det skulle kosta att bara dra härifrån ett tag. Lite sådant.

Nog för att jag HATADE matte i skolan, men att det såhär 10 år senare ska komma o hemsöka mig?
Det känns inte okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0