Julafton

Ännu en julafton har passerat. En som alla andra år. Det är ingen hemlighet att jag inte är överförtjust i julen, men jag tycker ändå att det blivit bättre med åren. Vi körde samma race som vanligt. Ungefär.
Först hem till pappa för grötlunch, sen hem o fixa iordning för inför besöket hos morfar, sen till morfar till Kalle Anka, käka julbord, dricka glögg o dela julklappar, sen åka hem o dela ut familjens julklappar.
För att få lite variation (eller nåt?) valde Cessan att kalla oss för länder istället för våra namn under julklappsutdelningen. Cessan - Spanien, Julia - Vitryssland, Jenny - Canada, Mamma - Finland, o jag....
- Irak. Cessan gillar Spanien på grund av Torres, mamma är finsk o Jenny har bott i Canada...men sen?

Jag fick i alla fall en massa bra saker. Bland annat en portabel hårddisk. Nu är det slut på försvunna foton på grund av datorhaveri! Har hänt mig ett par gånger för mycket nu. O så fick jag ett par termo-tights.
Japp, strumpbyxor som håller värmen. Helt fantastiskt!

Ikväll ska jag o mina systrar gå ut o svira, i Karlskoga.
Kalla mig storstadsfjant, men det är faktiskt med skräckblandad förtjusning.
Jag har inte varit ute i Karlskoga på flera år. Hur kommer detta att sluta?

Det visar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0