Isbells - My Apologies

Idag vaknade jag av grannens låne-hund. Den är tillbaks. Med besked.
Jag låg först i någon slags dvala o drömde drömmar där det hela tiden fanns en skällande hund med.
Sen slog jag upp min ögon, o insåg att hunden tyvärr finns på riktigt. O jag överdriver inte om jag säger att den skällde 2 skall i sekunden. Konstant skällande. Jag höll på att tappa besinningen, o kroppsspråket skrek i min lägenhet. Jag stirrade på väggen, suckade, hytte med näven, hoppade på stället, stampade med fötterna.
Jag såg förmodligen ut som en stum seriefigur. Jag kände mig som en sådan i alla fall.
Men det hjälpte inte. Den fick gå ut på promenad, innan droppen hann rinna över.
O nu är de borta än.
Hej, sinnesro.

Det sista jag sa igår vad "Hoppas det inte snöar imorgon." O vad händer?
Jag drar upp persiennerna o ser att det är som att kliva ut i en jävla snödriva.
Kompakt snö faller från himlen.

Idag ska jag o mina vänner ha julavslutning. Innan alla åker hem åt varsitt håll.
Vi ska på Skansen julmarknad. Hoppas att det bara är vi som har tänkt det.
Såhär på 4e advent o allt.




Spotify här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0