Allergi o julkänsla

Allergi o julkänsla går hand i hand för mig just nu.
Jag sitter här hemma o flåsar, o försöker få luft. Näsan är tilltäppt. Inte snorig. Bara helt tilltäppt.
Ögonen kliar o rinner, och jag nyser. Jag vill påstå att det är min fina julhyacint som framkallar detta.
För jag vägrar tro att det är någon klassisk julförkylning som är påväg ut i min kropp.
Jag har visserligen varit ute o frusit en hel del den här helgen.
Men det är hyacinten. Så får det vara.

O min mamma har sagt att man inte kan slänga något som lever.
Så jag får stå ut. Det luktar ju iallafall gott.
Om man inte är täppt i näsan.

Kommentarer
Postat av: mammis

hmm...inte bra om du ä allergisk :/

du kan ge bort blomman?...el kanske ställa den i trapphuset?

de HAR hänt att även jag slängt en blomma...men då däger jag "förlåt" o bryter sönder den lite, så den dör direkt o slipper ligga i soppåsen o lida...(oj, vilket dåligt samvete jag fick nu...det där lät INTE snällt :((

2010-12-20 @ 05:45:38
Postat av: Johanna

Hahaha, jadu mamma, det där lät ganska brutalt. Bryter sönder den LITE? ;) Jag kanske borde koka den? Men jag har ju fått den i present, känns dumt att döda den. O jag har ingen att ge bort den till. Dilemma. ;)

2010-12-20 @ 11:37:40
Postat av: Jenny

Ge den till din landlady - som tack för minikransen.

2010-12-20 @ 22:20:54
Postat av: Johanna

Haha, min landlady skulle kanske kräva en större, eftersom jag redan haft den här lilla hemma hos mig ett tag. Du vet, man ska veta sin plats. Stor krans, liten krans. ;)

2010-12-20 @ 22:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0