Söndags-ångest.

Dagen som inte fanns.
Den var idag.

Jag vaknade sent, som vanligt på senaste tiden, gick upp....eller nej, just ja - jag gick aldrig riktigt upp.
Jag mutade mig själv - om jag städade/rensade badrumsskåpet skulle jag få pizza.
Jag rensade badrumsskåpet under ljudliga protester i form av suckar o stön.
Men jag ljög. Jag fick ingen pizza! Det var tydligen för jobbigt att gå utanför dörren.
Gud, vad jag är trött på att jag ljuger för mig själv. Om o om igen. Om det ena, o om det andra.

Så jag har legat i sängen, kollat på Garden State, gråtit överdrivet mycket åt det fina slutet, ätit efterblivet (jaaa, jag vet, men låter mycket roligare än överblivet) bio-godis, YouTube'at, Facebook'at o Spotify'at.
Idag var en såndär dag då jag knappt skulle ha märkt om jag hade blivit förlamad från midjan o neråt.
O nästan så jag hade kunnat bli stum också. Men det testar jag alltid emellanåt.

Imorgon är det jobb, o därför måste jag redan gå o lägga mig. Hur ska det gå?

Det här badrumsskåpet är alltså städat.
Ni som inte sett det innan, kanske har svårt att förstå.
Men det är alltså städat.





Kommentarer
Postat av: mammis

de här mä å ljuga för sej själv måste va en gen du fått från mej...de gör jag väldans ofta...o de konstiga ä att jag alltid går på de:(

o så måste jag säga att den där badrumsskåpsgenen kan INTE komma från mej...så där snyggt ä INTE mitt badrumsskåp:/

puss o kram o ha så kul på jobbet!!

2010-08-09 @ 10:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0