It's a mess.

Ingen är gladare än jag över att det äntligen är soligt o varmt ute! Egentligen.

Men antingen har jag blivit superallergisk, eller så är det helt galet mycket pollen i luften just nu?
Mr. Pollen skulle lika gärna kunna skjuta mig direkt, så jag slipper plågas in i döden.
Jag har svullna ögon o ansikte. Jag har kli i ögonen o pannan (?). Det rinner i näsan o jag nyser.
Idag har jag även fått problem med andningen. Det har jag aldrig någonsin haft förut.
Jag förstod inte ens problemet, tyckte bara att det var konstigt att jag kände mig andfådd när jag stod helt stilla? Men polletten trillade tillslut ner, o jag insåg att det nog är tid för ett besök hos doktorn.
Jag är ett pollen-offer. O jag hatar't.

Det kanske är därför jag tycker att det är förvånande skönt att det regnar ute ikväll?
Efter den här jättefina eftermiddagen känns det som ett mysigt sommarregn.
O jag är så himla glad över att kunna stanna inne med gott samvete. Ligga i sängen o höra smattret mot rutan.
Jag är så galet utmattad. Boven är (förhoppningsvis, annars kanske jag är dödssjuk i en obotlig sjukdom?? Hypokondriker? Ja.) allergimedicinen/allergin. Den tar kål på all min energi. 
Den i kombination med en långdragen mental träningsvärk.

Jag är ganska så sugen på att låsa in mig en vecka, eller två, o dra täcket över huvudet.
Samtidigt är jag peppad på allt kul som kommer/kan hända.
It's a mess, yes.




Spotify här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0