SOL!

Men åh, vilken underbar dag!
Det har ju varit varmt, soligt o helt underbart. En solklar fördel med att jobba på förskola är friheten att gå ut i solen när det är fint väder. O idag stod en nybyggd terass klar till oss. Föräldrarna hade fixarhelg, o spikade ihop en jättefin liten uteplats. Läskigt om det är som Bygg-Max menar; att dom bygger en terass istället för att slå oss med hammare? Men i så fall får vi väl vara ännu mer tacksamma för den.

Min stackars jättesnygga cykel har fått stå ute hela vintern, så jag vågar knappt gå fram o titta på den. Den kanske rasar ihop till en rostig liten hög. Det är iallafall dags för stora vår-putsen nu. Jag måste köpa en cykelpump o tvätta den, så jag kan glida runt o glänsa på nysopad asfalt.

Men i brist på cykelpumpen drog jag på spinnigpass ikväll. Men min favorit-Per hade en ersättare.
Besvikelsen var total. O dessutom hade jag den där "bra kört"-killen bakom mig igen.
O vad tror ni händer när jag klivit av cykeln efter passet?
EXAKT SAMMA SAK. IGEN! En klapp på min svinsvettiga arm, o "Fan, va bra kört!".
Det kändes inte helt ok den här gången heller. Fast inte ok på ett annat sätt.
Han har förmodligen baktankar med den här svettiga närkontaken o komplimangerna.
För jäkla bra kör jag faktiskt inte.

Den här låten svettades jag till idag iallafall. Bra låt, snygg kille.
Jag har dock hört väldigt osmickrande rykten om den mannen.
Men jag tror inte på det förens jag har fått se det med egna ögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0