Polis, polis, potatisgris. Jag kan lura dig vart jag vill!

 

Gårdagskvällen var fantastisk.
Jag o Anders mötte o lilla Jullan på centralen, låste in hennes väska, o gav oss av mot Söder. Julia hade med sig en öppnad vinflaska som vi tänkte att vi lika gärna kunde dricka upp i solnedgången. Så när Anders köpte tuggummi på Pressbyrån, uppmanade jag Julia till stöld av tre kaffemuggar OCH lock. Av respekt, kanske kombinerad med lite rädsla, för sin storasyster gjorde hon som jag sa. Vi åkte till Medis, där vi upptäckte att solen gått ner för längesedan, o att det till o med var väldigt kallt. Men för att slippa släpa på en vinflarra resten av kvällen gick vi upp till några charmiga fyllo-parkbänkar uppe vid moskén. Vi fyllde på våra stöldgods, satte på locket, o försökte njuta. Vi hade en trevlig stund, trots kylan. MEN. Mitt i allt kommer två personer, en ung kvinna o en ung man, fram till oss.
Jaha, tänkte vi, vad kan vi hjälpa dom stackarna med?

-Det här är från polisen!,
säger kvinnan med sin mest respektingivande röst o slänger snärtigt fram en polisbricka i våran ansikten. Precis som dom gör på film. Civilpolisen.
-Men här sitter ni o dricker kaffe ser jag, säger hon sen lite förlägen, o säkert väldigt besviken.

Jag som är världssämst på att ljuga får panik inombords. Jag får tvångstankar om att avslöja oss, men jag biter ihop. Jag försöker svara på deras artighetsprat o frågor om vart vi ska, vilka som spelar, o vad det kostar, medans det enda jag kan tänka på är Har jag rödvinständer? Ser det dumt ut att jag håller för locket så inte det rödlila vinspillet syns? osv. Det kändes som att det var på liv eller död.
Men egentligen hade dom ju bara hällt ut vårat vin, om vi blivit avsöljade.
Men min stolthet hade blivit allvarligt sårad för en lång lång tid framöver.

Men vi gick som segrare ur polisincidenten, o kände oss jäkligt nöjda med våran mastermind scam.
Väl inne på Debaser hade vi en toppenkväll, o The Hidden Cameras var lika förtjusande som sist.
Jag blir helt knäsvag när jag ser sådana livespelningar. Vill inte att det ska ta slut liksom.
Men det gjorde det tyvärr, o då styrde vi stegen hemåt. Men först hyllade jag giros'en, som finns i den grekiska snabbmatsvagnen på Medborgarplatsen, till skyarna. Alla köpte varsin, o ingen var besviken.
Sen skulle vi hämta Julias väska på centralen. Trodde vi. Men vi möttes av järngaller.
Centralen var stängd. Vad är det för jävla påhitt?
Men vi tog fram våran Korpi'ska charm o fick två vakter att släppa in oss trots allt.
En väldigt lyckad kväll, helt enkelt.

Men idag kommer det att bli ännu bättre.  Alla inblandade har hype'at upp den här kvällen så mycket o så länge, så jag blir nästan lite nervös inför hur det kommer att sluta. Men det blir nog bra.
Nej. Det blir jättebra.

Kommentarer
Postat av: mammis

ja de ä här man får veta vad som händer...herre gud...jag o Lasse blir mållösa... Puss ;-)

2010-04-24 @ 13:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0