VA?

Är klockan bara halv åtta?
Herregud, jag som redan börjat tänka på att gå o lägga mig.
Det bådar gott. Både mitt huvud o min kropp behöver få sin välbehövda vila.
Vanligtvis brukar jag börja tänka på att gå o lägga mig runt 23. Detta brukar resultera i att jag inte somnar innan kl. 01. Så jag bör, enligt ekvationen, sova runt 21.30 idag.
Jag känner en viss tveksamhet inför detta. Men man ska aldrig säga aldrig. Det är ju trots allt hockey, på min enda kanal, hela kvällen.


Igår sa lilla L på jobbet; "Åh, en såndäja jacka haj jag också Johanna! Vad äj det det hetej nu igen.....? En skink-jacka?"

En skink-jacka! Ha! Jag är så tacksam över att jag är såpass lättroad, att jag numera måste le, o föreställa mig en jätteäcklig jacka sydd av rökt skinka, varje gång jag ser en människa i skinnjacka.
Det mattas väl av, o det är väl egentligen ganska bra, men jag är ändå tacksam sålänge det varar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0