Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.

Kvällens ord är självömkan.
Det var det ordet som dök upp i mitt huvud när jag satt o suckade på sängen. Jag kände mig inte helt säker på att jag var rätt ute, så jag googlade ordet, och;

"När vi är självömkande har vi blicken vänd mot oss själva. Vi är i fokus. Självömkan kan också omtalas som sårad egenstolthet. Vi kan inte förstå varför världen är så orättvis (mot oss), varför inger ser (oss), varför allt skit som händer händer just oss etc. Självömkan går inte att dela med någon. Den har vi för oss själva. Vi kan få perspektiv på den genom att tala om den men vi är ändå alltid utelämnade åt oss själva."

Ganska så mitt i prick.
Självömkan-light, kanske.
Som tur är kan jag bota detta med tankar på den kommande helgen.
Den kommer nämligen att bli fantastisk.



Spotify här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0