Jag dör av skratt.

Jag var hemma hos pappa nu när jag var på besök i Degerfors, o hittade en låda med en massa sparade grejer. Almanackor, anteckningsböcker, brev o lappar. O jag dör av skratt.
Vilken jävla fjortis jag var! När jag hade full rätt att vara det alltså. Allt var sparat från tiden på högstadiet.
Jag läser allt med en blandning av nostalgi o illamående. Jag skrev ALLT som hände i min kalender.
O jag hade en liten bok som mina kompisar skrev i när dom var hemma hos mig.
Jag citerar;

"Hej!! Nu sitter vi o sjunger på The Cranberries o jag borde inte ha sjungit så högt för Jenny sitter där ute o det var lite pinsamt tycker jag. Nu ritar vi på varandras fötter o det blev lite fnittrigt här, eller hur? Jag har fått låna ett par strumpor med Flinta på. Fina tycker jag. Ikväll är det Tre Kronor, jag gillar det programmet. Gud, vad E o J flörtar med varann, det är ju inte klokt!! Fy... Om du inte ska göra något på fredag så kanske du kan sova hos mig, om du vill o kan?
Kram F
Ps. Nu ska jag ringa hem. Ds"


"Vinterskitmes!
Jag blir tokig, det ska ju vara vår inte vinter. Man blir ju deppad av att se ut genom ett fönster. Jag längtar efter sommarn då man kan bada o sola o springa omkring i cykelbyxor. Gud va kär jag är! Han är ju så go, speciellt när han skrattar. Nu sitter Flisa o tittar på mig. See you later krokodil
/V"


Cykelbyxor?
Jag droppar inga namn med respekt för det privata.
Jag hittade även gamla kärlekbrev o kort.
Jag citerar;

"Till min Älskling! Från din, bara din A. Puss puss på alla hjärtans dag.
Säg ingenting, bara kyss mig."



Säg ingenting, bara kyss mig?
Jag DÖR av skratt. Förlåt A.


Det finaste är nog det här. Det skäms jag inte ens lite för.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0