Hörde jag ett tick-tack?

Gårdagskvällen var lika fin som jag, redan innan, visste att den skulle bli. 
Jag, Åsa o Vendela käkade god middag på Chutney, drack kaffe o pratade tills stängning. Men jag o Åsa tyckte att kvällen var för ung för ett godnatt, så vi gick hem till henne o hängde ända in på småtimmarna.

Idag har jag varit på IKEA med käraste Teje. En riktigt lyckad utflykt. Smidiga trafikförbindelser o ganska lite folk på IKEA. O allt vi skulle ha, fick vi också med oss hem.
Jag saknade dock Anders på Tag-själv-lagret, såklart.

Sen landade jag hemma med grejerna, o åkte sedan vidare till Kista Galleria för att lämna tillbaks ett par skor.
Där fångade Kapp-Ahl's skyltfönster mitt öga. Jag handlar i princip aldrig där. Men nu har dom en ny kollektion, Vintage Stories. Kläder för både barn o vuxna, i finaste 50-tals stilen.
Jag provade en klänning som jag blev lite småkär i, men jag övertalade mig själv om att jag inte kan köpa en sommarklänning nu. Vet inte hur jag kunde gå på den lätta, men det gjorde jag iallafall.

Men barnkläderna... Jag stod på fullaste allvar i minst 20 minuter o tittade o plockade med alla underbara pyttesmå kläder. Jag tänkte först att jag bara måste köpa en uppsättning av ALLT, tills jag får barn.
Men jag har ju ingen lust att jinxa mitt barnafödande. Så det var uteslutet.
Då tänkte jag istället att jag skulle förstöra alla kläder, så INGEN kan köpa dom. Men jag insåg att det skulle bli lite svårt att utföra, o att jag sen förmodligen skulle hamna på någon typ av vårdhem.
Därför var även det uteslutet. Jag gick därifrån med en stor ledsen-klump i magen o blanka ögon.
Jag vill ha kläderna! O därför vill jag ju även ha en bebis som jag kan stoppa in i kläderna?
It make sense.

Tick-tack, tick-tack, tick-tack...


Källa; www.kappahl.com Källa; www.kappahl.comKälla; www.kappahl.com

Kommentarer
Postat av: Andersss

Du får lova att göra ett besök där snart igen! ;)

2010-04-12 @ 23:48:50
URL: http://andystar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0