R.I.P Vickevire

Imorse när jag var i tunnelbanan påväg till jobbet fick jag ett sms av mamma. Hennes jättefina Vicke (halsduks-katten) gick bort tidigt imorse. Tårarna kom som ett brev på posten, o min spontana tanke var att ringa mig sjuk till jobbet, o åka hem o gråta. Men så kom jag på att jag snart är 30 år. O att man kanske inte gör så då. Iallafall inte om det inte är din egen katt. Så jag blinkade in de brännande tårarna i ögonen igen, o bad om att inte få några detaljer. Sen åkte jag till jobbet o ägnade alla krafter till att tänka på annat.

Men när jag kom hem ikväll, fick jag alla detaljer.
Jag blev 7 år, o grät tusentals krokodiltårar.
Jag hatar livets naturliga gång.
Dumma döden.

Kommentarer
Postat av: mammis

Jag är 50...o jag grät så jag inte kunde prata när jag skulle förklara för personalen hos veterinären varför jag stod o knacka på deras dörr innan dom ens öppnat...

2010-04-14 @ 23:40:59
Postat av: Johanna

Åhhh, mammis! <3 <3 <3 Nu gråter jag igen.

Puss puss puss puss puss puss puss puss puss puss!

2010-04-14 @ 23:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0